FFS

FFS

FDFD

 

سید عطاءالله صالحی

http://www.shabestan.ir/Images/News/Larg_Pic/29-1-1392/IMAGE635018822042358096.jpg

سید عطاءالله صالحی (متولد ۱۸ اسفند ۱۳۲۸) فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی درسال ۱۳۴۶ وارد ارتش شد و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. امیر صالحی در تاریخ ۲۰/۰۶/۱۳۸۴ و پس از استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.سرلشکر صالحی در پست فرماندهی کل آجا دارای اختیار صدور دستورات و فرماندهی مستقیم بر فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و قرارگاه پدافندهوایی ارتش است.
فرماندهي لشكر 77 خراسان، فرماندهي لشكر 58 ذوالفقار، فرماندهي قرارگاه شمال شرق كشور و معاونت آموزش ستاد فرماندهي كل قوا از ديگر سوابق صالحي است.

آخرين مسئوليت سرلشكر صالحي قبل از تصدي فرماندهي ارتش، تصدي معاونت‌هاي نيروي انساني و بازرسي در ستاد كل نيروهاي‌ مسلح بود.

فرمانده ارتش جمهوري اسلامي که عضو هيات معارف جنگ شهيد صياد شيرازي است، در 20 شهريور 1384 با حكم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده كل ارتش منصوب شد.

انتقاد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ارتش ایران در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ بیانیه‌ای را منتشر نمود که در آن به شدت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریف واقعیت‌های جنگ بین ایران و عراق و نادیده گرفتن نقش ارتش انتقاد شده‌است.
 

برخی از سخنان سرلشکر صالحی

  • دشمن دیوانه شده‌است و با توجه به پیشینه دشمن، ما می‌بایست همواره آماده باشیم.
  • مردم ایران خواهند دید که ما بزرگترین ناوشکن و پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها را در منطقه خواهیم ساخت. تولید انبوه هواپیماهای جنگنده که نمونه‌های آنها را سال پیش نشان دادیم، و ساخت تجهیزات دریایی و زیردریاییها در برنامه امسال(۱۳۸۸) ما قرار دارد.
  • مشخصه‌های رژیم غاصب و خون‌آشام صهیونیستی اسراییل که سرزمینهای فلسطین را با زور اشغال کرده‌است، تروریسم و جاسوسی است. اسراییل نمی‌تواند فعالیت‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی خود را ادامه دهد، از اینرو با کارهایی نظیر جاسوسی می‌خواهد نابودی خود را به تعویق بیندازد.
  • اسراییل تهدیدهایش را هرگز نمی‌تواند عملی کند.
  • [در پاسخ به خبرنگار تلویزیون العالم، که درباره خطر حمله نظامی اسرائیل به ایران سوال کرده بود:] من فکر نمی‌کنم که بیشتر از یازده روز طول بکشد که ما بتوانیم کل رژیم صهیونیستی اسرائیل را با خاک یکسان و نابود کنیم، البته که رژیم صهیونیستی کوچکتر از آن است که بتواند علیه ایران اقدامی نظامی بکند....
  • مابه آمریکا تذکر می‌دهیم و عادت نداریم تذکر خود را تکرار کنیم که دیگر به سمت تنگه هرمز و آبهای ایران نیاید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: FSDF ׀ تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , 15rand.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com