FFS

FFS

FDFD

 

آشنایی با ناوشکن جماران 2

 

 


خبرگزاری فارس: ناوشکن پیشرفته «جماران2» در دریای خزر به آب انداخته شد

ناوشکن جماران 2 پس از حدود 6 سال کار و تلاش مضاعف متخصصان صنعت دفاعی در صنایع شهید تمجیدی وزارت دفاع، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین کشور به آب انداخته شد.

ناوشکن جماران 2 در دریای خزر از حریم آبهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت می‌کند تا بزرگترین دریاچه جهان زیر پای نگهبان دریایی ایران برای حفاظت از سهم 20 درصدی خود باشد.

خط تولید ناوشکن جماران 2 در اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی شهرستان انزلی با نام موج2 افتتاح شده بود.

ناوشکن 1420 تنی موج 2 با قدرت موتور 20000 اسب بخار و سرعت 30 گره دریایی قابلیت حمل بالگرد، انواع موشک‌های سطح به سطح و سطح به هوا، توپ‌های پیشرفته، توپ ضد هوایی، سیستم اژدر افکن و مجهز به سیستم جنگ الکترونیک است.

با توجه به نصب رادارهای پیشرفته آرایه فازی در ناوشکن جماران، قطعا ناوشکن جماران2 نیز دارای این نوع رادارها و یا نمونه هایی پیشرفته تر برای پوشش هرچه بهتر منطقه خواهد بود.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با اشاره به ساخت این ناوشکن اعلام کرده بود: در حال حاضر با استفاده از فناوری‌های مهم و پیشرفته شناورهایی مانند موج را می‌سازیم و شناور جماران 2 نیز با تسلیحات و تجهیزات ساخت داخل به ناوگان نیروی دریایی می‌پیوندد.

ناوشکن جماران 2 پیشرفته بدست متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.


سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ویژگی های جماران 2 را اینگونه بیان کردند:

هدف‌گیری بی‌نظیر ناوشکن جماران دو

وحیدی به ویژگی‌های ناوشکن جماران دو اشاره کرد و متذکر شد: ناوشکن جماران دو با طول 94 متر و عرض 11 متر و ارتفاع بیش از هفت متر و وزن یک‌هزار و 300 تن و داشتن انواع سلاح‌های پدافند هوایی توپخانه و موشکی، زیردریایی و موشک‌های دوربرد می‌تواند اهداف مورد نظر را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهایی که می‌توانند در دنیا ناوشکن بسازند محدود است، خاطرنشان کرد: تعداد کشورهایی که می‌توانند تمام سامانه‌های ناوشکن را بسازند بسیار محدود‌تر است.

وزیر دفاع، ناوشکن جماران دو را دارای سیستم جامع مدیریت نبرد دانست و افزود: تمام سامانه‌های ناوشکن جماران دو در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

ناوشکن جماران دو ابر سامانه است

وی ناوشکن جماران دو را ابر سامانه نامید و اذعان کرد: ناوشکن جماران دو از مجموعه‌های متعددی از سامانه‌های مختلف که میلیون‌ها در آن به‌‌کار رفته، ساخته شده است.

وحیدی ناوشکن پیشرفته جماران دو را نشانه توانمندی و فناورانه جمهوری اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: ناوشکن جماران دو کلکسیونی از توانمندی‌ها است که می‌توان در آن مشاهده کرد.



  • نیرو دریایی

این ناوشکن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأ‌موریت‌های مقابله با قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

ناوشکن جماران 2 در دریای خزر از حریم آبهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت می‌کند.

خط تولید ناوشکن جماران 2 در اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی شهرستان انزلی با نام موج2 افتتاح شده بود.

قابلیت تدافعی، تهاجمی و ره گیری، مجهز به انواع توپ، اژدر و موشک و رادارهای تاکتیکی سطحی، هوایی و قابلیت حمل بالگرد و نیز تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک از جمله ویژگی‌ها و خصوصیات ناوشکن پیشرفته جماران 2 است.

ناوشکن پیشرفته جماران 2 حدود 100 متر طول و بیش از 1300 تن وزن دارد و از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود در دنیا به شمار می‌آید.
هزینه ساخت ناوشکن جماران 2 ،‌ یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن است.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: FSDF ׀ تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , 15rand.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com