FFS

FFS

FDFD

آشنایی با تانک توسن

 

 


تانک توسن

 

توسن
نوع خودرو زرهی شناسایی،تانک سبک
  خاستگاه Flag of Iran.svg ایران
تاریخچه خدمت
 خدمت ۱۳۷۶ - تاکنون
جنگ‌ها -
تاریخ تولید
تعداد تولید شده ~۲۰
خصوصیات
وزن حدود ۸ تن
طول ۴٫۹ متر
عرض ۲٫۲ متر
خدمه ۳ نفر

موتور دیزلی


توسن (در فارسی به معنای اسب وحشی)، نام یک تانک سبک یا خودرو زرهی شناسایی ایرانی است که بر اساس خودرو رزمی شناسایی انگلیسی اف‌وی۱۰۱ اسکورپیون ساخته شده‌است.

تولید این تانک در سال ۱۳۷۶ آغاز شد ولی در آن زمان به دلیل مشکلاتی تعداد کمی از این تانک به مرحله تولید رسید و در سال ۱۳۸۷ تولید انبوه این تانک آغاز شد.

سرهنگ ناصر عرب بیگی، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرده که تولید این تانک واکنش سریع از تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۸۷ آغاز گردیده و هم اکنون بیشتر وسایل دفاعی ایران، بصورت بومی تولید می‌شوند. واکنش سریع این تانک بدان معناست که این تانک قابلیت آن را دارد که در کوتاهترین زمان و بیشترین سرعت، واکنش نشان دهد و برای ماموریتهای استراتژیک ساخته شده‌اس

 

ت. پایه و مبنای این تانک، تانک بریتانیایی اف‌وی۱۰۱ اسکورپیون (که ایران حدود ۸۰ عدد از این تانک در خدمت دارد) است. سلاحهای این تانک عبارتند از: ۱ توپ ۹۰ میلیمتری، پرتابگرهای موشک توفان (نوع ایرانی موشک تاو) و یک تیربار سنگین ۱۲٫۷ میلی‌متری هم‌محور با توپ اصلی. این تانک می‌تواند مسافت زیادی را بدون نیاز به حمل با کامیون بپیماید.

این تانک از موشک “توفان ۵″ که یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضد زره  و دارای دو سر جنگی است استفاده می‌کند که قادر است  با عمق نفوذ بالا، صدمات جبران ناپذیری به خودروهای زرهی، تانک و نفربر دشمن وارد کند و از جنگ افزار های مهم برای تامین امنیت منطقه به حساب می‌آید.
تانک “توسن” به یک سیستم مدیریت نبرد و یک دستگاه ارتباطی دیجیتالی از نوع سیستم پایانه اطلاعات مجهز است، این سیستم برای جمع‌آوری اطلاعات از دیگر تانک‌ها، ارسال اطلاعات میدانی منطقه و گرفتن دستورات لازم از ستاد فرماندهی مرکزی در صحنه نبرد به کار می‌رود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: FSDF ׀ تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , 15rand.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com